• Отидете на заглавната страница

FAQs to Help and Support

Open Menu
  • Модели
  • Покупка на нов автомобил
    • Промоционални оферти
    • Промоции електрически автомобили
    • Брошури
    • Запазете час за тестово шофиране
    • Намерете дилър
  • Електрифицирани предложения
    • Електрически автомобили
    • 100% електрически автомобили
    • e-POWER
    • Мек хибрид
    • e-4ORCE
    • Хибридни автомобили
    • Безопасно изхвърляне на автомобилни батерии
  • Собственици
    • Системи NissanConnect в автомобила
    • Ръководства за експлоатация
    • Заявка за сервиз
    • Услуги
    • Поддръжка и сервиз
    • Гаранции и застраховка
    • Сервизни кампании и отзоваване
    • Пътна помощ
    • Приложение NissanConnect Services
    • Свързаност
    • Намерете дилър
  • Открийте Nissan
    • История на Nissan
    • 90 години Nissan
    • Интелигентна мобилност
    • Електрически автомобили Nissan
    • Качество
    • Гаранции
    • Услуги
    • Системи NissanConnect в автомобила
    • Как да свържете NissanConnect
    • Приложения Nissan
  • Намерете дилър
  • Брошури
  • Промоционални оферти
  • Промоции аксесоари
  • Промоции електрически автомобили
  • Свържете се с нас
  • Заявка за сервиз
  • нови автомобили
  • предложения
juke2024
New Micra
all new nissan leaf
Всички модели

FAQs to Help and Support

  • Ownership
  • Services
  • Technology
  • ДАННИ ОТ СВЪРЗАНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО
  • Electric
  • Company Info
  • Technical Information, Weights and Measurements

Popular Questions

Can you avoid paying ULEZ?

If you drive within the ULEZ zone in a car that does not meet the emissions standards of the zone you can't avoid paying ULEZ. Fortunately if you own the fully electric Nissan Leaf then this is currently exempt from paying the ULEZ charge. 

What cars are available on Motability?

Vehicles available on Motability change regularly. For the most up to date information please see the latest Motability pricelist found here

What is the motability allowance?

The Motability Scheme enables people with qualifying disabilities to lease a car. To be eligible for a brand new Nissan through the Motability Scheme, you must receive either a Higher Rate Mobility Component of Disability Living Allowance (HRMC DLA), Enhanced Rate Mobility Component of Personal Independence Payment (ERMC PIP), War Pensioners’ Mobility Supplement (WPMS) and Armed Forces Independence Payment (AFIP). In order to find out which Nissan vehicles are available to you through the Motability Scheme, please see our latest Motability pricelist or contact you local Nissan dealer.  

A warning light has appeared on my dashboard, what should I do?

If a warning light has appeared, please consult your owner’s manual found in the vehicle's glovebox. Alternatively, please contact your local Nissan dealer.


Ownership

How long should a set of brake pads last on my Nissan vehicle?

As part of their normal operation, brake pads will wear out. Heat and friction caused during braking causes abrasion and therefore wear. That's why we refer to them as "wear and tear" components. The rate of this wear is influenced by many different factors, including style of driving, type of driving and the type of vehicle you have.

I need a new VIN plate as it has been modified. Where can I get this?

To enquire about a new VIN plate please visit your local Nissan dealer here.

Why should my car be serviced to the recommended service schedule?            

Your car should be serviced to the recommended service schedule to ensure that your vehicle provides the best possible service. This also allows the dealership to conduct a health check and advise you if any items are worn and require replacing. In the event of a warranty claim, lack of servicing may prejudice your cover.

I have just bought a used Nissan - how do I transfer the vehicle warranty to my name?

If your name, address or registration number has changed, or if you have become a subsequent owner of the vehicle, you should complete the 'Notice of Change' freepost card in the back page of your Warranty Information Booklet.

Can I get a Nissan car on the Motability scheme?

To be eligible for a brand new Nissan through Motability Scheme, you must receive either a Higher Rate Mobility Component of Disability Living Allowance (HRMC DLA), Enhanced Rate Mobility Component of Personal Independence Payment (ERMC PIP), War Pensioners’ Mobility Supplement (WPMS) and Armed Forces Independence Payment (AFIP). In order to find out which Nissan vehicles are available to you through the Motability Scheme, please see our latest Motability pricelist or contact you local dealer.

How should I determine whether my vehicle is affected by a recall?

You can visit your local Nissan dealership, or check by visiting Motorcodes. Alternatively you can call our Customer Service Team, their contact details can be found here.

What is an end of life vehicle (ELV)?   

An End of Life Vehicle (ELV) is a vehicle that reaches the end of its useful life in general after 12 or 15 years. It is also possible to have a premature End of Life Vehicle (ELV) when the car is involved in an accident and also considered an economic total loss. Although a car arrives at the end of its useful life it still has a value. Every End of Life Vehicle (ELV) contains valuable raw materials (steel and, light metals, alloys, etc.). These materials can be recycled and used for new cars or for other purposes. In order to protect the environment and prevent waste, the End of Life Vehicle (ELV) has to be treated, recycled, recovered or re used as spare components for other cars. For more information click here.  

Does recycling reduce CO2 emissions?

Making new cars involves the use of many raw materials, from metals and synthetic products to cardboard which all have to be first produced industrially. By recycling materials, the amount of energy used in manufacturing can be reduced, along with factory emissions.

What is the difference between reuse, recycling and recovery of vehicles?

Recycling is the collection of parts of the End of Life Vehicle (ELV) and the process to transform them into materials used in the production of new vehicles or used for other purposes. Reuse is the use of the parts of End of Life Vehicles (ELV) for the same purpose in other Nissan vehicles. Recovery represents the burning of the vehicle materials that cannot be recycled, for the generation of energy.

When was CO2 emissions data first recorded?

1997/1998 was the time manufacturers started recording this information. If the vehicle is covered then the details will be available on the SMMT website

My vehicle is no longer within warranty, will I have to pay for repairs?

For any information regarding repairs, please contact your local Nissan dealer.  

I have just bought a vehicle which doesn't have keys / I would like an additional spare key. How do I go about ordering this?

Please visit your local Nissan dealership, who may be able to supply and code keys once ownership records are confirmed. We may not be able to supply keys for vehicles originally supplied outside the European Union, due to differences in security protocol.

Is my vehicle safe to drive?

If there is no warning light but you’re concerned whether your vehicle is safe to drive or not, contact Nissan Roadside Assistance if you are covered on 0330 123 1231. If you do not have Nissan Roadside Assistance you will need to arrange recovery to your closest Nissan dealer if you believe the vehicle is not drivable or visit your local dealer.

My handbook suggests that my vehicle should not be driven at constant speed for long distances, for the first 1,000 miles. What is classed as a long distance?

Your new car will need to be run in, this will involve the engine being loaded in 4th and 5th gear and varying between 50mph and 70mph. During the run in stage, about 100 miles is classed as a long distance.

What mode should be used for towing a caravan with the X-Trail and should the tyre pressure be increased for this purpose?

Auto can be used all of the time. Tyre pressures should be increased, and the correct pressures will be displayed inside the driver door aperure.

Is it necessary to 'run in' a brand new X-Trail before towing a caravan?

A minimum 'run in' of 500 miles is required before towing, with a recommended 'run in' of 1,000 miles.


Services

My car has broken down, what should I do?

If you have Nissan Roadside Assistance please contact them on 0330 123 1231 and select option 1. If you do not have Nissan Roadside Assistance you will need to arrange recovery to your closest Nissan dealer

Where is my nearest official Nissan dealer?

You can find your nearest Nissan dealer using the dealer locator found here.

What’s covered with a Nissan warranty?

We offer a variety of warranty plans for your needs, for full details visit our warranty section.

Where is the nearest Nissan service center?

You can find your nearest Nissan service centre using the dealer locator found here.

What time do Nissan service centers open?

Opening hours vary between Nissan dealers. For more information regarding the opening times of a specific dealer please visit the dealer locator.

Where can I find information about jobs?

For further information about what jobs are currently available, please visit our careers website here.

How do I contact Nissan Customer Service?  

All information regarding contacting Nissan Customer Service can be found here


Technology

What are the key features of Park Assist?

Park Assist tells you if your car will fit into your chosen parking space. Using the rear parking sensors it will also allow you to reverse more safely.

What is a DPF?

A DPF is a Diesel Particulate Filter. The filter forms part of the vehicle's exhaust system to trap and store solid particles or 'soot', produced by the diesel engine combustion. When the amout of soot in the filter reaches a specified level, this needs to be reduced to maintain the filter's function. This reduction is called regeneration and must be performed periodically.

How can I find the key code of my Nissan vehicle?

The keys to every Nissan vehicle are given a special security code, to prevent the keys being replicated by a third party. For this reason, someone asking for the key code is asked to prove their ownership of the vehicle before the code can be given. Your local authorised Nissan dealer can give you the key code of your vehicle. You should be prepared to present proof of ownership, such as the vehicle registration log book (V5) or original sales documentation. To find details of your local authorised Nissan dealer, please click here.

What does CVT stand for?

CVT stands for Constantly Variable Transmission. This is a common type of automatic gearbox.

What is the 'Intelligent Key'?

The Intelligent Key reveals Nissan's focus on practical technologies. The vehicle senses when the Intelligent Key is brought close to the car. Doors and tailgate can simply be opened by pressing a button on the door handle. Also a press on the start button begins the motor - no key has to be removed from pocket or handbag!

What is the guaranteed accuracy of the speedometer in terms of percentage of speed shown?

The speedometer should not read slower but may read faster than the actual vehicle speed. The EC Directive states: at a speedometer reading of 25mph the vehicle speed should be between 20.5 and 25mph. At a speedometer reading of 50mph the vehicle speed should be between 43.2 and 50mph. At a speedometer reading of 75mph the vheicle speed should be between 65.9 and 75mph.

Can I have a LPG conversion on my Nissan?

Nissan are no longer able to offer LPG conversions on our vehicles.


ДАННИ ОТ СВЪРЗАНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО

Право на изтегляне

Право на изтегляне

Право на изтегляне

Има ли стъпка по стъпка процес за получаване на данните от моето превозно средство?

Да, процесът е следният:

  1. Проверете дали вашето превозно средство е допустимо
    Допустимостта зависи от модела, оборудването и годината на производство на вашето превозно средство. Някои по-стари модели на Nissan може да не събират или съхраняват свързани данни.

  2. Уверете се, че превозното средство е свързано
    Трябва да сте свързани с превозното средство чрез приложението NissanConnect Services. Ако все още не сте го направили, можете да изтеглите приложението и да свържете превозното средство тук.
    Свързването е необходимо за идентификация и удостоверяване на потребителя.

  3. Изпратете заявката си
    Попълнете този формуляр, като използвате същия имейл адрес, който използвате в приложението NissanConnect Services. След подаване ще получите линк за изтегляне в рамките на 4 седмици.

От кои превозни средства мога да изтегля данни за свързаното използване?

Можете да изтеглите данни за свързаното използване от следните автомобили Nissan, стига те да са произведени от датите, посочени по-долу:

  • Nissan LEAF – от май 2019 г.
  • Nissan NAVARA – от юли 2019 г.
  • Nissan JUKE – от ноември 2019 г.
  • Nissan QASHQAI – от юли 2021 г.
  • Nissan ARIYA – от юли 2022 г.
  • Nissan X-TRAIL – от септември 2022 г.

За достъп и изтегляне на вашите свързани данни за използване, вашият автомобил също трябва да бъде сдвоен с приложението NissanConnect Services.

Кои потребители могат да изтеглят данните за свързаното си превозно средство?

Само потребители, които са се регистрирали в приложението NissanConnect Services и са приели Споразумението за използване на данни на стартовия екран на автомобила си, могат да изтеглят данните за свързания автомобил. Ако споразумението не е прието, автомобилът остава в режим на поверителност и не се събират данни.

Трети страни също могат да получат достъп до данните, ако са упълномощени от потребителя.

В кои държави потребителите имат достъп до данните за свързаното си превозно средство?

В момента данните могат да се събират в 27-те държави, които са членки на Европейския съюз (ЕС), където се предоставят услугите на Nissan Connect. 

Заявка за достъп до данни

Заявка за достъп до данни

Заявка за достъп до данни

Защо трябва да предоставям номера на мобилния си телефон за достъп до данните на свързания автомобил?

За да получите достъп до изтеглянето, ще ви изпратим известие със защитена връзка. От съображения за сигурност ще ви изпратим еднократна парола чрез SMS. След като въведете еднократната парола в предоставеното поле, ще можете да изтеглите данните си. Това помага да се гарантира, че само оторизирани потребители имат достъп до съдържанието.

Как мога да споделя данните за свързаното си превозно средство с трета страна?

Ако желаете да споделите данните от свързания си автомобил с трета страна, моля, попълнете задължителните полета във формуляра „Заявка за данни“, включително:

  • вашето съгласие за споделяне на данни,
  • името на третата страна,
  • телефонния номер на третата страна (за потвърждение на самоличността),
  • имейл адреса на третата страна (за изпращане на линк за изтегляне).

Номер на акаунт или превозно средство (незадължително – само за справка на третата страна).

Използваме двуфакторна автентикация (2FA), за да защитим вашите изтегляния.

От съображения за сигурност третата страна ще бъде помолена да поиска еднократна парола (OTP), която ще бъде изпратена на мобилния ѝ телефон чрез SMS. Третата страна трябва да регистрира своя телефонен номер чрез нашия инструмент за самообслужване в потребителския интерфейс (UI), преди да получи OTP.

Третата страна, получаваща данните, трябва да приеме Общите условия за споделяне на данни съгласно Акта за данни на ЕС.

Колко време ще отнеме обработката на заявката ми?

След като подадете заявката, Nissan ще я обработи без неоправдано забавяне. Моля, имайте предвид, че обработката може да отнеме до 4 седмици. Ако не сте получили изтегляне на данните си след този срок, моля, свържете се с нашия екип за поддръжка по EU Data Act. 

Моля, имайте предвид, че ако в един и същи ден бъдат подадени няколко заявки с припокриващи се дати, ще бъде обработена само последната заявка.

Използва ли се идентификация на водача, за да се определи кой има достъп до данните за свързаното превозно средство?

Да. За някои модели превозни средства е предвидена система, която позволява на лицата, които искат данни, да имат достъп само до собствените си данни за шофиране. Това се основава на последния потребител, който е влязъл в NissanConnect Services, преди двигателят на автомобила да бъде изключен.

Технически проблеми / Отстраняване на неизправности

Технически проблеми / Отстраняване на неизправности

Технически проблеми / Отстраняване на неизправности

Кога данните ще бъдат достъпни за изтегляне?

Ще ви предоставим данните, налични по време на обработката. Данните се актуализират на всеки 24 часа, но може да възникнат забавяния поради проблеми с комуникацията. Ако това се случи, данните обикновено ще бъдат налични на следващия ден.

Защо не получих никакви данни за изтегляне?

Има няколко причини, поради които може да не сте получили данни в отговор на вашето искане. За да защитим вашата поверителност и да гарантираме точността на информацията, ние проверяваме дали заявителят съвпада с шофьора през избрания период от време. Моля, прегледайте следните възможни причини:


Времева рамка или проблем с използването:

  • Избраната времева рамка не съответства на периода ви на собственост или използване.
  • Превозното средство не е управлявано през заявения период.
  • Превозното средство е било в режим на поверителност, така че не са били предавани данни.
  • Превозното средство е било в район с лошо клетъчно приемане, така че данните може да не са били записани.

Проблем с профила на шофьора:

  • Ако автомобилът е споделен и двигателят не е изключен между водачите, данните се свързват с последния потребител преди изключването на двигателя.
  • Ако по време на шофиране на автомобила е избран различен профил на водача, данните ще бъдат приписани на този профил. Превключването на потребителски профили по време на пътуване влиза в сила само след изключване на двигателя.

Проблеми със сдвояването на превозни средства и акаунта:

  • Имейл адресът, използван в заявката, не съвпада с този, свързан с вашия акаунт в Nissan Connected Services (NCS).
  • Свързаните услуги не са активирани или превозното средство не е сдвоено с вашия NCS акаунт през заявения период.
  • Вашият акаунт в NCS е изтрит – данните, свързани с него, вече не са налични.
    Ако автомобилът ви е бил повторно сдвоен със същия акаунт, данните от първото сдвояване може вече да не са достъпни.

Проблем с допустимостта на превозното средство:

  • Въведеният VIN беше неправилен. Моля, проверете отново и изпратете нова заявка.
  • Вашето превозно средство не се поддържа, тъй като е наследен модел, внесено превозно средство или превозно средство, произведено от партньор.
  • Свързаните услуги за вашия автомобил може да са изтекли. Моля, проверете списъка с отговарящи на условията превозни средства.
  • Конкретните искани данни не се поддържат за вашия автомобил (например данни за високоволтови батерии за неелектрическо превозно средство).

Проблем с ограниченията по държави:

  • Вашият акаунт в NCS е създаден в държава извън 27-те държави членки на ЕС (например Обединеното кралство, Норвегия, Швейцария). Понастоящем изтеглянето на данни е достъпно само за потребители от ЕС 27.
  • Превозните средства, внесени от държави извън 27-те държави-членки на ЕС, понастоящем не отговарят на условията за изтегляне на данни.

Проблем с времето:

  • Данните се актуализират на всеки 24 часа. Информацията, генерирана през последните 24 часа, може все още да не е налична.
  • Nissan може все още да обработва заявката ви. Моля, изчакайте до 4 седмици, преди да изпратите нова.

Как работи двуфакторното удостоверяване (2FA) за изтегляне на вашите данни?

Използваме двуфакторно удостоверяване (2FA), за да запазим вашите изтегляния защитени. Ето как работи:

1. Въведете данните си за вход:
Когато стартирате изтегляне, първо влезте с вашето потребителско име и парола.

2. Получаване на OTP (еднократна парола):

  • За заявители: Ако сте заявител, автоматично ще бъде изпратен еднократен код по SMS на телефонния номер, който сте предоставили при попълването на формуляра за заявка на уебсайта на Nissan.
  • За трети страни: Ако сте потребител на трета страна, ще трябва да регистрирате телефонния си номер с помощта на нашия инструмент за самообслужване в потребителския интерфейс, преди да получите своя OTP.

Тази допълнителна стъпка гарантира, че само оторизирани потребители имат сигурен достъп и изтегляне на данните, от които се нуждаят.

Какво трябва да направя, ако не получа еднократна парола?

Моля, проверете дали сте въвели правилния телефонен номер:

  • Ако сте заявител: към момента на искането
  • Ако сте трета страна: при искане на кода за потвърждение.

Ако номерът ви е правилен, но все още не сте получили еднократната парола (OTP) след 5–10 минути, моля, свържете се с нашия екип за поддръжка на Data Act на.

Какво мога да направя, ако връзката за изтегляне на данни не работи?

Връзката за изтегляне е валидна само 7 дни. Ако връзката е изтекла, моля, изпратете нова заявка. Ако връзката не работи, но все още не е изтекла, моля, свържете се с нашия екип за поддръжка на Data Act тук.

Тълкуване на данните

Тълкуване на данните

Тълкуване на данните

Какви данни за свързаното превозно средство са достъпни за изтегляне?

Можете да изтеглите част от данните, генерирани от вашето свързано превозно средство, включително данни за пътувания, производителност на превозното средство, състояние в превозното средство и информация за батерията и зареждането.


За подробен преглед на всички налични типове данни посетете Речника на данните.

Какъв е периодът на съхранение на данни за свързано превозно средство?

Nissan съхранява данните за свързаното превозно средство за ограничен период от време, както е посочено в Правилата и условията на NissanConnect (вижте Раздел 4.8 – Период на съхранение). Можете да поискате копие от данните за свързаното превозно средство, стига исканият срок да е в рамките на периода на съхранение и не по-рано от 12 септември 2025 г. (датата, на която влиза в сила Законодателният акт на ЕС за данните).

Как мога да интерпретирам данните от моето свързано превозно средство?

Вашите данни се показват в таблица с няколко колони:

  • Първата колона показва идентификационния номер на превозното средство (VIN)
  • Втората колона показва датата и часа (времеви печат)
  • Третата колона показва вашето потребителско име
  • Останалите колони показват различни видове данни и техните стойности, събрани от вашия автомобил

 

Идентификационен номер на превозното средство (VIN) Времеви печат Потребителски идентификатор Показана скорост  Обороти на двигателя  Настройка на скоростта за адаптивен автопилот
••••••••••••••• 2023-04-06T18:00:00Z XXXX 31.8 2304 0
••••••••••••••• 2023-04-06T18:00:00Z XXXX 0.0 2304 0
••••••••••••••• 2023-04-06T18:01:00Z XXXX 0.4 1536 0

 

За повече подробности относно всеки тип данни, включително описания и диапазони от стойности, посетете речника на данните.
Данните са точни към момента, в който са събрани и компилирани във файла за изтегляне. Данни, събрани преди по-малко от 24 часа, може да не бъдат включени.

Точни ли са данните, събрани от моето свързано превозно средство?

Данните се споделят точно както се събират. Точността на сензора обаче може да бъде засегната в тунели или зони с лош сигнал. В резултат на това събраните данни понякога могат да изглеждат необичайни или неправилни.

Защо данните се появяват в различни редове?

Времето за събиране на данни варира в зависимост от сензорите и затова не всички данни ще се показват в един и същи ред и може да се различават в различните категории. Някои функции и точки от данни са налични само за конкретни модели превозни средства.

Защо липсват данни и/или дублиращи се записи?

Някои данни, като сигнали или предупреждения, се записват само когато са изпълнени определени условия. В райони със слаби сигнали като тунели, сензорите могат да пропуснат данни или да съберат едни и същи данни повече от веднъж. Не е гарантирано, че всички данни ще бъдат записвани точно всеки път.


Electric

What is the ULEZ charge?

On 8 April 2019, the first Ultra Low Emission Zone (ULEZ) came into effect in the same area as central London’s existing Congestion Charge Zone. Cars, vans and other vehicles coming into the zone need to meet stringent emission standards or pay a daily charge. From 25 October 2021, the area will expand to the inner London area bounded by the North and South Circular roads. Birmingham follows suit with plans for their own Clean Air Zone (CAZ) from 2020. 

Where is the ULEZ zone?

The ULEZ zone currently occupies the same area as the existing Congestion Charge Zone. However, from 25 October 2021, this area will expand to the inner London area bounded by the North and South Circular roads. Birmingham will also follow plans for a similar Clean Air Zone from 2020.

Do electric cars have gears?

No, electric cars (EVs) do not have gears, because they have no gear box.

Why?
EV’s only have one gear, so they have no need for a multi-speed gear box like traditional petrol and diesel cars.
Petrol and diesel cars have multiple gears because there are multiple power bands where the engine works best.
An electric car however can create almost instant torque from a standing start, and get to top speeds using a single gear, without negatively impacting the power or when driving at low speeds.

How do electric cars work?

Unlike traditionally fuelled cars, electric cars don’t have a fuel line, pump or tank. So how do they run?

Under the bonnet is an electric motor, which replaces the traditional combustion engine. A lithium ion battery pack powers the electric motor, and this is what must be charged either at home or on the go at charge-points.

How do you charge an electric car?

Charging your Nissan electric car is easy to do, both at home or on the go.

At Home
Efficiently charge your EV at home either from a domestic socket, or from a Nissan certified 7kW Wallbox you can have installed in your garage.

On the Go
Nissan LEAF is compatible with the CHAdeMO DC charging network found across the UK. With over 2200 compatible rapid chargers available, simply find your closest charge-point and plug your EV in.


Company Info

When did the Renault-Nissan Alliance begin?

The Renault-Nissan Alliance was signed on 27th March 1999, and is the first of its kind involving a Japanese and French company, each with its own distinct corporate culture and brand identity. Both companies share a single joint strategy of profitable growth and a community of interests. To promote this shared objective, the Renault-Nissan Alliance set up joint project structures as early as June 1999, covering most of both companies’ activities.

How is the Renault-Nissan Alliance managed?

To define a common strategy and manage synergies, an Alliance strategic management company, Renault-Nissan BV, was founded on 28th March 2002. Renault-Nissan BV is jointly and equally owned by Renault and Nissan and hosts the Alliance Board, which met for the first time on 29th May 2002, and holds monthly meetings.

Who controls the Renault-Nissan Alliance?

The Alliance Board steers the Alliance’s medium- and long-term strategy and coordinates joint activities on a worldwide scale. Renault and Nissan run their operations under their respective Executive Committees, accountable to their Board of Directors, and remain individually responsible for their day-to-day management.

Where can I find press releases?

You can find the most up to date press releases here, alternitavely you can visit our news section for the most up to date news.

When was the Nissan factory in Sunderland built?

Nissan Motor Manufacturing (UK) Limited started production of Nissan vehicles in 1984.

What is Nissan UK's Tax Strategy?

In accordance with Schedule 19 of the Finance Act 2016, here is Nissans tax strategy for all UK companies within the Nissan Group.

What is REACh, and how can I find more information?

REACH is the chemical regulation in the EU, focusing on Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals manufactured in or imported into the European Economic Area. Nissan complies with REACH obligations, and fully supports its underlying goals: to protect human health and reduce the risk on the environment posed by chemicals. For more information please click here. This website provides information on substances present in the Nissan product(s) that you buy, and recommendations for their safe use.

Where can I find Nissan’s Slavery and Human Trafficking Statement?

You can find out about Nissan’s Slavery and Human Trafficing statements using the links below:

Financial Year 2023-2024

Financial Year 2019-2020

Financial Year 2018-2019

Financial Year 2017-2018

Financial Year 2016-2017

How does Nissan comply with the battery recycling obligation for automotive and industrial batteries?

The disposal of waste industrial and automotive batteries by landfill or by incineration is banned in the UK. If you have an electric powered vehicle, there are specific obligations for producers/importers of such vehicles that are intended to help you deal with the batteries that power these vehicles when they become waste. Businesses that place electric vehicle batteries into the UK market have an obligation to arrange for the treatment and recycling of these batteries. For more information click here

WHERE CAN I FIND THE GENDER PAY REPORT FOR APRITE (GB) TRADING AS WEST WAY NISSAN?

We are an employer required by law to carry out Gender Pay Reporting under the Equality Act 2010 (Gender Pay Gap Information) Regulations 2017. Please click HERE to view the report


Technical Information, Weights and Measurements

What does the term, 'Permitted towing weight/towing capacity' refer to?

The permitted towing weight refers to the maximum weight of a trailer and load which can be towed behind a vehicle. Figures may be given for a braked or unbraked trailer. Towing capacity may vary under certain conditions such as gradient.

What does the term, 'Payload' refer to?

The payload of the vehicle is the gross weight minus the kerb weight of the vehicle. To calculate the cargo weight, any additional weight including the driver, any passenger(s) and other equipment or modifications must be deducted from the payload. Care should be taken to remain within the gross vehicle weight and not exceed permitted axle weights. It is the responsibility of the vehicle operator to ensure that the vehicle does not exceed the weights shown on the VIN plate.

What does the term, 'Load Volume' refer to?

The load volume of a vehicle refers to the amount of cargo that the load area can accommodate, there are several methods used to calculate load volume. The total load volume in some vehicles is calculated by using materials such as sand, which fill the load area (SAE method). Another method more commonly in use (VDA) uses blocks of 200mm x 100mm x 50mm (1 litre volume), stacked to fill the load area. The final count of blocks is given in litres or cubic metres.

What does the term, 'Nose weight' refer to?

The nose weight of a vehicle refers to the vertical weight of the trailer on the hitch ball. This must be taken into consideration to ensure the vehicle permitted axle weights and gross vehicle weights are not exceeded.

What does the term, 'Kerb Weight' refer to?

The kerb weight of a vehicle is the weight of the complete vehicle without any payload and in standard condition, but including a full tank of fuel, oil, water, spare tyre and tools.

Is it possible to get the EXACT kerb weight for a vehicle, rather than the minimum/maximum figures quoted in the brochure?

The only way to obtain the exact weight of a specific vehicle is to put the vehicle on a public weighbridge.

Where can I get technical information about my car?

Our technical experts based within our authorised dealer network are best placed to offer technical guidance to our customers. If you contact any one of these, they will be able to give you the specialist advice that you need. To find details of your closest Nissan dealer, click here.

Why is my fuel consumption different to that shown in the vehicle brochure?

Figures shown are for comparability purposes; only compare fuel consumption and CO2 figures with other cars tested to the same technical procedures. Figures may not reflect real driving results, as these can vary depending on a number of factors, such as; weather conditions, driving style, vehicle load and accessories.

Where can I find the recommended tyre pressures for my Nissan vehicle?

The tyre pressures recommended for a Nissan vehicle are shown on a sticker situatied in the driver door aperature. Alternatively you can check your Owner's Manual.

What is RMI and how can I access the RMI information?

The Repair and Maintenance Information or “RMI” is the vehicles’ technical information, on-board diagnostic information and datasets necessary to perform repairs and maintenance on Nissan vehicles. This information is available for independent repairers located in the EU.

If you are an independent repairer you can access the RMI information using our B2B portal.

Any questions, do not hesitate to contact us.

What is PTI and how can I access the PTI information?

The Periodic Technical Inspections information or “PTI” information is the vehicles’ technical information and datasets necessary to perform periodic technical inspections of Nissan vehicles. This information is available for vehicle testing centres located in the EU.

If you are a vehicle testing centre you can access the PTI information using our B2B portal.

Any questions, do not hesitate to contact us.

Find out more

  • BOOK A TEST DRIVE
  • FIND A DEALER
  • CONFIGURE
  • OFFERS

  1. Nissan България
  2. ДАННИ ОТ СВЪРЗАНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО
  3. Nissan FAQs | FAQs to Help & Support

Toggle Гама Nissan menu Гама Nissan

  • Всички превозни средства
  • Информация на етикета на гумите
  • Nissan мрежа
  • Намерете дилър
  • Данни за свързано превозно средство

Toggle Научете повече menu Научете повече


  • Брошура

  • Запазете час за тестово шофиране

  • Промоционални оферти

  • Промоции електрически автомобили

  • Защита на личните данни (GDPR)
  • WLTP - нов метод за измерване на емисиите и разхода на гориво

Toggle Обслужване на клиенти menu Обслужване на клиенти

  • Свържете се с нас
  • Национален телефон 0700 16 616

  • Информация за спасителни екипи

Toggle Nissan в социалните мрежи menu Nissan в социалните мрежи

  • facebook
  • instagram
  • youtube
  • Глобален сайт
  • Условия за ползване
  • Поверителност
  • Бисквитки

© Nissan Master 2025